خوردن کندر و سقط جنین مادر باردار کندر را در ماه چندم مصرف کند

خوردن کندر و سقط جنین مادر باردار کندر را در ماه چندم مصرف کند در سایت جسارت

کندر و سقط جنین,کندر سقط جنین,ایا کندر باعث سقط جنین میشود,تاثیر کندر بر سقط جنین,کندر در ماه چندم بارداری,کندر در ماه چندم بارداری خورده شود,کندر از ماه چندم بارداری,مصرف کندر در ماه چندم بارداری,خوردن کندر در ماه چندم بارداری,کندر را در ماه چندم بارداری باید خورد,خوردن کندر در ماه چندم بارداری مفید است,کندر ماه چندم بارداری,خوردن کندر در ماه چندم حاملگی,خوردن کندر از ماه چندم بارداری,مصرف کندر از ماه چندم بارداری,از ماه چندم بارداری کندر بخوریم,از ماه چندم بارداری باید کندر خورد,ماه چندم بارداری باید کندر خورد,خوردن کندر در ماه چندم حاملگی خوب است,کندر از ماه چندم,خوردن کندر از ماه چندم

خوردن کندر و سقط جنین مادر باردار کندر را در ماه چندم مصرف کند

کندر و سقط جنین,کندر سقط جنین,ایا کندر باعث سقط جنین میشود,تاثیر کندر بر سقط جنین

در این مطلب از سایت جسارت به خوردن کندر و سقط جنین مادر باردار کندر را در ماه چندم مصرف کند می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

به زنان باردار کندر بخورانید، کودک هرگاه در شکم مادر با کندر تغذیه شود دلش قوی و عقلش زیاد گردد (پیامبر گرامی اسلام (ص)). کندر (Frankincense) صمغ گیاهی است که از گونه های مختلف گیاه Boswellia به دست می آید. در طب سنتی و پزشکی اسلامی از کندر به عنوان ماده ای که اثر تقویت هوش و حافظه دارد نام برده شده است. مهم ترین جایگاه یادگیری و حافظه در مغز، هیپوکامپ است، احتمالا عصاره کندر با تاثیر بر این ناحیه موجب افزایش انتقال پیام ها و تقویت حافظه می شود. با توجه به استفاده گسترده از توصیه های طب سنتی و اسلامی در کشور، در مطالعه حاضر، وضعیت استفاده از کندر در دوران بارداری در زنان تحت پوشش مراکز بهداشتی در مانی شهرستان مشهد در سال 1386-1385 بررسی شده است.

کندر و سقط جنین

خیلی از بزرگ ترها به خانم های جوانی که باردار شده اند توصیه می کنند که کندر بخورید تا فرزندی باهوش داشته باشید ، اما بیان نمی کنند که این کندر را در چه ماه هایی می توان مصرف کرد بخوانید در این جا درباره عوارض منفی مصرف کندر در دوران بارداری صحبت می کنیم. یک متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه طب سنتی برای زنان باردار باید‎ها و نباید‎هایی را برای داشتن فرزند سالم توصیه می‌کند، گفت: خوردن کندر تنها در ماه سوم بارداری بی‌خطر است اما در ماه‌های بعد برای جنین مضر است. 

باوری وجود دارد که مصرف صمغ توسط مادران باردار موجب افزایش هوش و ضریب هوشی جنین و کودک آینده آن ها می شود. این نکته صحیح است اما مادران باردار باید مراقب باشند که مصرف کندر بیش از ۳ ماه موجب بیش فعالی کودک آن ها شده و این مسئله در آینده آن ها را با مشکلات متعددی روبه رو می کند. بنابراین مادران باردار باید توجه داشته باشند که برای افزایش میزان هوش و تقویت حافظه نوزاد خوردن یک ماه کندر کفایت می کند و این یک ماه باید بعد از ۴ ماهگی جنین صورت گیرد.

کندر سقط جنین

دکتر روشنک قدس ، با بیان اینکه یبوست در دوران بارداری بسیار شایع است، افزود: با تنظیم مزاج استفاده از غذاهای مغذی مانند شوربای ساده شامل مرغ، ادویه گرم، سبزیجات و همچنین سوپ چرب توصیه می‌شود و پرهیز از پرخوری در پیشگیری از یبوست موثر است.  وی ادامه داد: بهتر است از ملین کننده‌های کم خطر مانند تمرهندی، گل قند، شیرخشت، ترنجبین همراه با گلاب استفاده و از حبوباتی مثل نخود، لوبیا و کنجد در دوران بارداری خودداری شود. همچنین بهتر است فرد نان تهیه شده از گندم مرغوب و غذاهایی مانند سوپ و گوشت بره را جایگزین کند.  این متخصص طب سنتی مصرف کشمش، به شیرین، گلابی، سیب و انار ملس را در دوران بادراری مفید دانست و

کندر علاوه بر خواص درمانی که در تسکین دردهای مفصلی، درمان بوی بد دهان و افزایش میزان هوش کودکان دارد خواص کم نظیر دیگری دارد که به برخی از کاربردی ترین آن ها اشاره می کنیم. خوردن صمغ کندر موجب بهبود خش صدا و صاف شدن آن می شود. این صمغ گیاهی با کاهش خلط و ترشحات حلقی خشونت صدا را برطرف می کند. تجویز کندر به صورت خوراکی موجب کاهش خونریزی شدید در خانم هایی که خونریزی های بسیار شدید درسیکل قاعدگی دارند، می شود. درمانگران طب سنتی بر این باورند که مصرف کندر در افراد مبتلا به اسهال و افرادی که دچار تب و استفراغ هستند بسیار موثر است. بسیاری از درمانگران بر این باورند، افرادی که بدزخم هستند و زخم های شان در مدت زمان بیشتری خوب می شود با مکیدن یا جویدن یک نخود کندر به صورت روزانه به مدت ۳ تا ۴ روز می توانند به درمان سریع تر زخم ها کمک کنند.

ایا کندر باعث سقط جنین میشود

اظهار کرد: راه رفتن در حد اعتدال و سبک در دوران بارداری توصیه می‌شود. همچنین زنان باردار از بوی تند باید پرهیز کنند.  وی با توصیه بر رعایت تعادل روحی در دوران بارداری گفت: از بلند صحبت کردن، ناراحتی، عصبانیت و استرس در دوران بارداری به ویژه در ماه‌های اول باید خودداری شود.  دکتر قدس اظهارداشت: زنان باردار در ماه‌های اول بارداری از بلند کردن شیء سنگین پرهیز کنند و مراقب ضربه‌های فیزیکی خصوصاً به شکم باشند و از سردنده‌های نزدیک شکم به پایین خود را با پارچه‌ای نرم پشمی بپوشانند و از شروع ماه نهم بارداری برای تسهیل زایمان روزی ۶ گرم روغن بادام شیرین و شیرگاو مصرف کنند. همچنین مالیدن روغن بابونه برای تسهیل زایمان کمک کننده است.  وی با اشاره به ممنوعیت استحمام طولانی در زنان باردار گفت: استحمام طولانی منجر به سستی تمام اندام‌های بدن می‌شود.

خوردن کندر و سقط جنین مادر باردار کندر را در ماه چندم مصرف کند

کندر در ماه چندم بارداری , کندر در ماه چندم بارداری خورده شود , کندر از ماه چندم بارداری , مصرف کندر در ماه چندم بارداری

درمانگران طب سنتی ایران معتقدند، ماساژ ستون فقرات با کمک روغن کنجدی که در آن کندر حل شده باشد برای تسکین اعصاب و آرام بخشی بیمار بسیار موثر است. برای تهیه این روغن کافی است به اندازه سرانگشت کندر را درون روغن کنجد انداخته و روغن را روی حرارت بگذارید تا کندر حل شود. پس از خنک شدن این روغن آن را روی ستون فقرات ماساژ دهید، علاوه بر تسکین اعصاب و ریلکسی، این ماساژ موجب بهبود تپش قلب و تسکین افرادی که دچار ریزش قلب شده اند می شود.

تاثیر کندر بر سقط جنین

نکته : خانم های باردار حتما برای گذراندن این دوران به صورت سلامت کامل هم برای خودتان و جنین با پزشک تغذیه مشورت کنید.

کندر و سقط جنین