سایت صابون سلامتی

سایت صابون سلامتی

سایت صابون سلامتی
سایت صابون سلامتی

سایت صابون سلامتی

سایت صابون سلامتی

تاثیر رژیم غذایی مدیترانه ای بر افسردگی+جزئیات کامل و عکس

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد تاثیر رژیم غذایی مدیترانه ای بر افسردگی+جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.

انسان ها از قدیم به ارتباط نوع غذا هایی که مصرف میکنیم و خلق و خوی ما پی برده بودند. حالا محققان با بررسی مطالعات قبلی نشان داده اند که یک ارتباط واقعی و قوی بین استفاده از یک رژیم غذایی مبتنی بر گیاهان و بخصوص رژیم غذایی مدیترانه ای و کاهش ریسک ابتلا به افسردگی وجود دارد.

همه افراد ممکن است در بعضی زمان ها در پاسخ به استرس های روزانه دچار بدخلقی شوند ولی افسردگی به عنوان یک بیماری چیزی بیش از این است که در آن این علائم شدت بیشتری داشته و به مدت طولانی تری ادامه پیدا میکند. مطالعات نشان داده که حدود هفت درصد از ساکنان ایالات متحده در طول هر سال دچار افسردگی شدید میشوند.

حالا محققان با بررسی مجموعه ای از مطالعات قبلی نشان داده اند که استفاده از رژیم غذایی مدیترانه ای میتواند احتمال بروز افسردگی را ۳۳ درصد کاهش دهد. رژیم غذایی مدیترانه ای حاوی میوه و سبزی و حبوبات و دانه های روغنی مانند گردو بادام و فندق و روغن زیتون و ماهی است.

از طرف دیگر مشخص شد مصرف رژیم های غذایی التهابی احتمال بروز افسردگی را بیشتر میکند. غذاهای التهاب زا شامل مقادیر بالایی از شکر و غذاهای فرآوری شده و چربی های اشباعی هستند.

محققان نتیجه گرفته اند استفاده بیشتر از میوه و سبزی و غذاهای گیاهی و ماهی و حبوبات و دانه های روغنی و چربی های غیر اشباعی میتواند احتمال بروز افسردگی را بیشتر و مصرف مواد قندی و روغن های اشباعی و غذاهای فرآوری شده میتواند این احتمال را کاهش دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.